هدیه ایران

نام های پسر و دختر که با حرف «ح» شروع میشوند

1 2 3 4 5  ... 

حسنعلی /h.-ali/ (عربی) 1- از نامهای مرکب، حسن و علی؛ 2-(اَعلام) حسنعلی قراقوینلو، آخرین امیر [872-873 قمری] قراقوینلو، فرزند و جانشین جهانشاه، که از شیخ حسن جلایری شکست خورد و به دست پسر او کشته شد.
توضیحات بیشتر

حَسنه /hasane/ (عربی) خوب، نیک، پسندیده، عمل نیک و پسندیده؛ عمل پسندیده به ویژه عمل مطابق با شرع، کار نیک.
توضیحات بیشتر

حَسیب /hasib/ (عربی) 1- (در قدیم) دارای فضل و کمال اکتسابی یا ذاتی، بزرگوار؛ 2- از اسامی خداوند.
توضیحات بیشتر
جایزه نقدی شارژ موبایل

حَسِیبا /haseybā/ (عربی ـ فارسی) (حَسِیب = پاک نژاد، پاکزاد، اصیل + ا (پسوند نسبت))، دارای اصل و نسب، پاک نژاد، پاکزاد و اصیل.
توضیحات بیشتر

حَسیبه /hasibe/ (عربی) دارنده‌ی نام و شرف و بزرگی، زنِ شریف در اصل و نسب.
توضیحات بیشتر

حسین /hoseyn/ حُسین : مصغر حسن به معنی خوب ، نیکو و صاحب جمال است حسین نام مبارک سومین امام معصوم و فرزند علی امام (ع) و فاطمه (س)است ،که جدش رسول گرامی اسلام (ص) او را سرور جوانان بهشت و ریحانه باغ رسالت نامیده و نیز فرمودند : «انّ للحسین فی بواطن المومنین محبه مکنونه » برای امام حسین (ع) محبتی پنهان در قلوب مومنین است. و همچنین فرمود: حسین (ع) دری از درهای بهشت است امام حسین(ع) خلافت یزیدبن معاویه را نپذیرفت و بنا به دعوت مردم کوفه روانه آن دیار شد که با خیانت آنان در محاصره عمّال یزید در صحرای کربلا قرار می گیرد ، سرانجام پس از نبردی نمایان مظلومانه و غریبانه به همراه 72 تن از فرزندان و اصحاب با وفایش به شهادت می رسد و بزرگترین حماسه دینی را خلق میکند که پس از گذشت چندین قرن همچنان توفنده و بالنده در قلب تاریخ می جوشد و می خروشد و همه ساله جلوه ای تازه در عاشورای حسینی ظاهر می شود چرا که امام حسین (ع) بعنوان رمز عاشورا حقیقتی بیکرانه است و هر چیزی که بیکرانه باشد تکرار ندارد . هر کس را نام« حسین» باشد و عظمت و شأن این نام را حفظ کند محبت امام حسین (ع) در قلب او جاری میشود و فروغ هدایت او فرا راه او و خاندانش قرار می گیرد و به او نوید شفاعت در فردای قیامت را میدهد . و در برابر حوادث روزگار او را بیمه می کند . مخصوصا پدر و مادری که از فقر محبت فرزند نسبت بخود نگران هستند با انتخاب نام« حسین» و ذکر مدام آن در منزل از مهربانی و صفای بی حد فرزندشان بهره ها خواهند برد . خوشا آنان که هم نام تو باشند چو مرغی بسته دام تو باشند خوشا آنان که در کوی خرابات دمادم مست از جام تو باشند
توضیحات بیشتر
جایزه نقدی شارژ موبایل

حشمت /hešmat/ (عربی) 1- بزرگی و احترام ناشی از داشتن قدرت و ثروت بسیار؛ 2- (در قدیم) شرم، حیا، پروا.
توضیحات بیشتر

1 2 3 4 5  ... 
برندگان قرعه کشی